229. Громадське здоров’я
Освітня програма: Глобальне здоров’я
Фахова наукова освіта у сфері громадського здоров’я в НаУКМА здійснюється Докторською школою ім. родини Юхименків, Школою громадського здоров’я із залученням провідних вітчизняних та міжнародних експертів сфери громадського здоров’я.
Освітня програма спрямована на:
Вивчення закономірностей та тенденцій змін показників громадського здоров’я у часі та на різних рівнях (Глобальному, регіональному, місцевому) серед різних категорій населення. Дослідження детермінант здоров’я та механізмів їх впливу на здоров’я населення. Вивчення і розробку інтегральних показників та індексів оцінки громадського здоров’я. Моніторинг та оцінку стану здоров’я населення з метою наукового обґрунтування і розробки комплексних заходів, політик та програм зменшення впливу на нього різних детермінант (поведінкових, соціально-економічних, суспільно-політичних, кліматичних, біологічних тощо). Дослідження глобального тягаря хвороб та інших популяційних досліджень і на їх основі обґрунтування цільових програм та політик з профілактики захворювань, а також промоції здоров’я. Розробку ефективних механізмів впливу системи громадського здоров’я на якість життя населення. Наукове обґрунтування та розробку програм/політик, комунікативних стратегій формування здорової поведінки населення. Дослідження та наукове обґрунтування політики кадрового забезпечення та людських ресурсів системи громадського здоров’я. Наукове обґрунтування міжсекторального підходу політик збереження та зміцнення здоров’я населення як складової політики на глобальному, національному, регіональному рівнях і на рівні окремих громад. Прогнозування та наукове обґрунтування розвитку громадського/глобального здоров’я.
Очікувані навчальні результати:
Навчальні результати, передбачені циклом дисциплін загальної підготовки, розвивають здатності активного дослідника до фахової діяльності у трьох сферах:
- Сфера Д (дослідження) — знання фаху й предмета дослідження, ґрунтовна обізнаність із методологічними підходами та сучасними методами наукових досліджень, високий рівень володіння навичками й технологіями пошуку та обробки наукової інформації;
- Сфера К (комунікація) — виховання здатності до репрезентації та спілкування в межах глобальної наукової спільноти, що передбачає навички мовлення, письма та презентації англійською мовою, а також уміння формулювати результати дослідження в тій формі, яка потрібна для певної мети чи аудиторії, навички викладача;
- Сфера М (менеджмент) — поєднує навички планування та управління науковими проєктами, пошуку наукових грантів, розвиток особистісної ініціативності, уміння формувати робочі групи й дослідницькі спільноти; здатність планувати свою кар’єру.
Навчальні результати, передбачені циклом професійної підготовки, спрямовані на формування здатності продукувати нові ідеї, розв'язувати комплексні проблеми у сфері громадського здоров’я, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, а також проводити власне наукове дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення.
Викладання фахових дисциплін сфокусовано на заохоченні до активної роботи над дисертаційним дослідженням, формуванні уміння аналізувати та самостійно визначати тенденції й закономірності розвитку правознавства та його окремих сфер в умовах інтеграційних та глобалізаційних процесів, розвитку здатності знаходити, аналізувати і узагальнювати надбання різних проблем у професійній галузі, критично їх оцінювати та використовувати в дисертаційних дослідженнях.
Особливості програми:
Освітньо-наукова програма розроблена на основі компетенцій фахівців громадського здоров’я Асоціації шкіл громадського здоров’я Європейського регіону (ASPHER) у співпраці та за консультативної підтримки команди проєкту Еразмус+ «Розбудова академічного потенціалу з глобального здоров’я у регіонах Східної Європи і Центральної Азії» (BACE). Програма передбачає:
- можливість сформувати індивідуальну освітню траєкторію з огляду на потреби виконання дослідницького проєкту і формування майбутньої кар’єри: шляхом вибору дисциплін іншого рівня освіти і через вибір дисциплін у циклі загальної підготовки за певними напрямами (викладацька компетентність, робота з інформаційними ресурсами, менеджмент наукових проєктів);
- можливість прослуховування навчальних дисциплін понад кредитний мінімум, зазначений у програмі, якщо це відповідає індивідуальним дослідницьким інтересам здобувача;
- можливість значно підвищити рівень володіння англійською мовою;
- можливість міжнародної мобільності;
- тісну співпрацю з роботодавцями та науковими/міжнародними проєктами, що реалізуються в Україні;
- залучення здобувачів до наукової, проєктної та викладацької діяльності кафедри;
- поєднання традиційних та інноваційних форм навчання (ділових ігор, кейсів, професійно-ситуаційного моделювання та принципів Liberal Art Education) через інтерактивні компоненти програми.
Викладання здійснюється на засадах колегіальності, відповідальності, високої академічної культури та академічної доброчесності. Аспіранти і аспірантки активно залучаються до співвикладання, колегіального оцінювання і самооцінювання.
Усе про освітньо-наукову програму PhD «Глобальне здоров’я»
Вартість навчання за контрактом для першого та другого років становить 70 000 грн на рік, для третього та четвертого років — 52 000 грн на рік.