061. Журналістика
Освітня програма: Журналістика
Оперативний зв'язок, додаткова інформація та відповіді на будь-які питання
Могилянська школа журналістики — унікальний освітній центр, що поєднує теоретичну підготовку, досвід практичної роботи і ґрунтовні дослідження в галузі масових комунікацій та журналістики.
Принципи навчання на магістерській програмі
Навчання через практику
За час навчання кожен студент створює кілька десятків індивідуальних та командних проєктів і журналістських матеріалів, серед яких статті, телевізійні та радіосюжети, документальні фільми, інтернет-проєкти, журнали. Крім того, студенти проходять практику в провідних редакціях українських та закордонних медіа.
Високі стандарти професії
Від перших днів навчання викладачі спонукають студентів осмислювати та засвоювати цінності етики й професіоналізму, бути вимогливими до власної роботи та роботи колег, навчають всебічно й об’єктивно аналізувати складні ситуації та висвітлювати їх із усвідомленням можливих наслідків.
Дотримання вимог сучасності
У МШЖ відстежуються найновіші зміни в галузі та пропонуються знання й уміння, які не тільки відповідають сучасним вимогам, але й передбачають та враховують можливості подальшого розвитку журналістики.
Об’єкти вивчення або діяльності:
журналістика, нові медіа, мультимедіа, соціальні технології, комунікація, візуальні комунікації, медіавиробництво, цифрові технології, дезінформація, інформаційні впливи.
Цілі навчання:
комплексна підготовка журналістів, здатних створювати, редагувати, просувати та аналізувати медіаконтент різних типів медіа, зокрема конвергентних, а також розробляти дизайн і проводити медіадослідження для поглиблення експертних знань про медіа та кращого розуміння тенденцій розвитку медіаландшафту й суспільних процесів.
Теоретичний зміст:
теорії аудіо- та відеовиробництва, теорія мультимедійного тексту, нові медіа та цифрова культура, теорії медіадосліджень та методологія медіадосліджень, теорії, які дозволяють аналізувати медіаландшафт, глобальний та національний.
Фокус програми:
- медіавиробництво та цифрові інформаційні технології;
- візуальні медіа;
- дослідження проблем та тенденцій у медіасфері, аналіз інформаційних викликів, зокрема аналіз медіаконтенту на предмет деструктивних інформаційних впливів, пропаганди та дезінформації.
Програмні результати навчання
- Приймати ефективні рішення з проблем журналістики, у тому числі в умовах багатокритеріальності, неповних чи суперечливих інформації та вимог.
- Аналізувати та оцінювати потенційний вплив розвитку технологій на сучасний стан та розвиток журналістики.
- Проводити збір, інтегрований аналіз та узагальнення матеріалів з різних джерел, включаючи наукову та професійну літературу, бази даних, та перевіряти їх на достовірність, використовуючи сучасні методи дослідження.
- Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно й письмово для обговорення професійної діяльності, результатів досліджень та інновацій, пошуку та аналізу відповідної інформації.
- Генерувати нові ідеї та використовувати сучасні технології під час створення медіапродуктів.
- Оцінювати достовірність інформації та надійність джерел, ефективно опрацьовувати та використовувати інформацію для проведення наукових досліджень та практичної діяльності, виявляти ефекти пропаганди, дезінформації та передбачати загрози шкідливого контенту.
- Дискутувати зі складних комунікаційних проблем, пропонувати і обґрунтовувати варіанти їх розв’язання, працювати із сенситивними темами: висвітлення конфліктів, тероризму, релігійної та гендерної толерантності.
- Використовувати передові знання й методики у процесі дослідження діяльності та створення нових медіаінституцій.
- Проводити порівняльний аналіз законодавчої бази та діяльності окремих медіаінституцій України та країн Європейського Союзу.
- Мати практичні навички розв’язання проблем, пов’язаних з організацією нових медіаустанов та інституцій.
- Брати продуктивну участь у розробленні проєктів документів, що регламентують діяльність в усіх сферах журналістики, обґрунтовувати суспільну потребу в їх прийнятті, прогнозувати результати їх впливу на суспільство.
- Розробляти та реалізовувати інноваційні та дослідницькі проєкти у сфері журналістики з урахуванням правових, соціальних, економічних та етичних аспектів та професійних стандартів, враховуючи особисту безпеку та дотримуватись інформаційної (цифрової) гігієни.
- Організовувати роботу колективу, забезпечувати професійний розвиток його членів та досягнення поставлених цілей.
- Планувати і виконувати наукові та/або прикладні дослідження, необхідні для розв’язання складних задач журналістики, висувати й перевіряти гіпотези, обирати ефективні методи дослідження, обґрунтовувати висновки.
- Розробляти навчально-методичне забезпечення й викладати спеціальні навчальні дисципліни у закладах.